Publicat de: skymindblog | 13 Martie, 2007

Un alt fel de meditatie

Ma tot intreb de ceva timp ce as putea face pentru a aduce o intelegere mai mare asupra a ce inseamna terapie si meditatie in viziunea lui Osho.
Am creat forumuri, discutii, am organizat meditatii, si iata ca a sosit si vremea unui blog ( ca tot e la moda).
Am simtit si stiut de la primul seminar la care am participat de acest fel, ca asta e altceva, este meditatie dar parca nu asa cum citisem eu si mai ales cum practicasem ( inainte practicam meditatia Zazen).
E vorba de multa miscare, dans, un mod care mi se parea „prea relaxat”…
A fost frumos atunci si imi aduc aminte cu bucurie de acele momente cand meditam , pictam ( era un seminar despre creativitate si meditatie in care am creat picturi spontane Zen…).
Mi se parea ceva cu totul nou – tehnici de meditatie orientale impreuna cu o abordare psihologica de terapie occidentala foarte coerenta si integrat prezentate, puteam sa ma exprim prin dans, miscari, sunete libere, precum un suvoi cathartic de purificare a intregului corp incepuse sa aiba loc, reprimari si blocaje incepeau sa se topeasca, uauuuuuu, nimeni nu-mi spunea, de ce spui asta!, de ce faci asa si nu altfel!, totul era integrat parca perfect,  ma simteam in siguranta, ghidul ce facilita intregul proces era „acolo” prezent si parca imi simtea „emotia unui nou inceput”…
Am simtit atunci asa o bucurie in suflet cum nu mi se mai intamplase. Asa de copil ma simteam si asa vulnerabil, puteam sa-mi deschid inima in sfarsit fara frica de a fi atacat, judecat sau criticat, fara a mai fi nevoie sa ma apar de cineva sau ceva.
De parca sufletul meu astepta asta de mult timp.
Am stiut atunci ca acela este inceputul unui Drum…, un drum catre mine insumi.
Desigur viata nu e plina de asftel de momente tot timpul dar ele reprezinte un reper catre care iti doresti sa te intorci, si ceva din tine parca doreste sa exploreze mai departe.

Au urmat si alte seminarii, am intalnit oameni minunati, cu unii am ramas prieteni, iar altii mi-au fost alaturi o parte din drum, viata desigur curge, merge inainte…dar pot spune cu siguranta ca aceste seminarii mi-au deschis calea catre un alt mod de a comunica, de la suflet la suflet, mult mai deschis, mai personal, mai prezent. O imbratisare cu inima spune mult mai multe decat poate mii de cuvinte…

Si cu acest scop, mi-am propus sa scriu cateva prezentari despre terapiile si meditatiile Osho, care includ o varietate de abordari – despre sufi, tao, yoga, zen, dansurile Gurdjief, masaj si alte terapii de lucru cu corpul, hipnoza, nlp, pulsation- neo-reichian breathing, reiki, rebalancing…etc.
 In urmatorul articol voi face o prezentare a unui  mod de lucru cu koanuri Zen impreuna cu tehnici de comunicare de grup care se numeste „ WHO IS IN–OPENING TO SELF-AWARENESS”.
   
       
      „ Omul modern trebuie sa devina tot lafel de inocent ca si omul din trecut, simplu, si natural. Acum el a pierdut toate aceste mari calitati. Terapeutul are rolul de a-l ajuta – dar munca lui este numai o pregatire. Acesta nu este finalul. Partea finala este meditatia.”
                        Osho – The great pilgrimage: from here to here” ch. 27

Si drumul continua…

 Life is unpredicteable,
 Cu drag, Veet

Responses

  1. „Ma tot intreb de ceva timp ce as putea face pentru a aduce o intelegere mai mare asupra a ce inseamna terapie si meditatie in viziunea lui Osho.”
    mie personal mi-ar place sa gasesc traducerea in romaneste a meditatiilor de pe http://www.osho.com/Main.cfm?Area=Meditation&Language=English. mi-ar place sa pot sa-mi comand si Cd-urile de aici de undeva. mi-ar place sa existe si la oradea un centru de informare osho. dar pana atunci sa gasesc pe acest site traducerea in romaneste a acelor tehnici de meditatie. 🙂 ce bine ar fi 🙂 🙂


Lasă un răspuns

Categorii

