Publicat de: skymindblog | 10 Martie, 2007

Turn OFF the mind

Incercam sa gasesc o metafora sau in fine, ceva prin ca sa exprim  „Ce este Meditatia?”.

Desigur toti am citit carti despre…, frumoase, interesante, chiar atractive prin care am intrezarit o speranta de schimbare in noi, dar parca ceva lipsea, parca nu erau toate piesele puzzle-ului deslusite, parca o voce in interiorul nostru ne spunea – nu e de tine asta, esti prea mic, este pentru cei cativa „alesi”, sau poate pentru orientali, tu esti „mama” crestin! , ce, ai luat-o „razna”!..si tot asa, voci si iar voci…Ma intreb daca aceste voci au o consistenta reala, ce-ar fi daca pur si simplu „m-as uita din spatele meu” la aceste voci, mi-am zis. ( Banuiesc ca ati vazut filmul „ A Beautiful Mind”, iar daca nu, merita vazut). Sau de ce nu, poate chiar computerul din fata ta ne-ar putea ajuta sa iti imaginezi acest proces care este Meditatia. Ca si cum am deschide computerul si apoi l-am inchide cand ne-am termina „ taskul”…

..Mintea devine incarcata cu multe cuvinte, ganduri, poti sa inchizi orice computer sau sa-l deschizi – dar nu poti sa „inchizi” mintea. Nu exista intrerupatorul. Nu exista nici o referinta despre asta, ca , atunci cand Dumnezeu a creat lumea, cand a creat omul, a creat si un intrerupator pentru minte, asa incat sa poti s-o deschizi sau s-o inchizi…

– Osho

Imi apare din nou un gand in minte.

Nu stiu ce e cu el dar ma gandesc ca am putea deslusi impreuna raspunsul. ..care zice: „ Da, dar ce faci cu mintea atunci, devii „brainwashed”, cum o sa mai traiesti dup-aia, mintea nu mai e buna atunci??” Si totusi cred in diferenta dintre un 286 si un Pentium! Nu e nevoie de prea multe dovezi sau teste. Mintea isi reconfigureaza retelele neuronale, se reintregeste si e mult mai fresh…

Foloseste mintea numai atunci cand e nevoie de ea, si atunci este fresh, tanara si plina de energie. Si atunci orice vei spune nu sunt doar cuvinte goale, este plina de viata, de autoritate, de adevar si sinceritate si are un puternic impact. S-ar putea sa folosesti aceleasi cuvinte dar acum mintea a adunat atat de multa putere prin relaxare incat fiecare cuvant folosit devine ca fosul, devine putere

 – Osho

Cu drag, Veet

Responses

  1. Ai f mare dreptate. Iti impartasesc ideea.
    Mintea asta ne da f multa „bataie de cap”. Daca intr-adevar am reusi s-o deconectam uneori am fi mult mai fericiti, mai linistiti si mai „noi”. De aceea trebuie sa avem rabdare si sa exersam, sa o „ademenim” ca suntem aliatii ei pana s-o putem „fenta”, sa stingen intrerupatorul.
    Invataturile Marelui Osho sunt super ajutatoare!
    Succes in aceasta calatorie spre regasire!


Lasă un răspuns

Categorii

